Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK WEBÁRUHÁZAK SZÁMÁRA
Jelen általános szerződési feltételek („Feltételek”) a Woldoshop s.r.o. társaság, székhelye: Rožkova 120, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice, cégjegyzékszám: 03629066, bejegyezve a Krajský soud v Hradci Králové cégbíróságán, C szakasz, 34345-ös betét szám alatt, e-mail cím: info@woldoshop.cz, telefonszám: +420 601 104 110, telephely címe: Rožkova 120, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice („Mi” vagy „Eladó”) – a Cseh Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 89/2012. sz. törvény 1751. § (1) bekezdése alapján – szabályozzák a közöttünk, mint eladó és Ön, mint vevő között az E-shopon, a www.woldoshop.cz weboldalon keresztül megkötött adásvételi szerződés („Szerződés”) alapján létrejött jogokat és kötelezettségeket.
A személyes adatai kezeléséről szóló összes információt az Adatvédelmi irányelvekben találja meg.
A jelen Feltételek a Szerződés elválaszthatatlan részét képezik. A Szerződés és a Feltételek cseh nyelven készülnek. A Feltételek szövegét egyoldalúan módosíthatjuk vagy kiegészíthetjük. Ez a rendelkezés nem érinti a korábbi Feltételek hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
Mint azt bizonyára tudja, elsősorban távoli kommunikációs eszközökkel kommunikálunk. Ezért a Szerződésünkre is az vonatkozik, hogy távközlési eszközök segítségével jött létre, lehetővé téve, hogy személyes jelenlét nélkül állapodjunk meg, tehát a Szerződés az E-shop felületén keresztül, távollevők között jött létre („webes felület”).
Amennyiben a Feltételek bármely része eltér attól, amiben a vásárlási folyamat során megállapodtunk, akkor az adott megállapodás elsőbbséget élvez a Feltételekkel szemben.
- EGYES DEFINÍCIÓK
- Ár az az összeg, amelyet az Áruért fizetni fog;
- Szállítási díj az az összeg, amelyet az Áru kézbesítéséért, beleértve a csomagolást is, fizetni fog;
- Teljes ár az Ár és a Szállítási díj összege;
- ÁFA az alkalmazandó jogszabályok szerinti általános forgalmi adó;
- Számla az ÁFA törvény szerint kiállított adóbizonylat a Teljes árra vonatkozóan;
- Megrendelés az Ön kötelező ajánlata az Áru megvásárlására velünk;
- Felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi az adatok mentését és a rendelések, illetve szerződések előzményeinek tárolását;
- Ön az a személy, aki az E-shopunkban vásárol, jogilag vásárlónak nevezve;
- Áru minden, amit az E-shopon keresztül meg lehet vásárolni.
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS TÁJÉKOZTATÁS
- Árut kizárólag az E-shop webes felületén keresztül lehet vásárolni.
- Az Áru megvásárlásakor köteles minden információt helyesen és valósághűen megadni. A Megrendelésben megadott adatokat ennek megfelelően helyesnek és valósnak tekintjük.
- Az E-shopon keresztül lehetőséget biztosítunk más fogyasztók általi értékelések megtekintésére is. Ezen vélemények hitelességét úgy biztosítjuk, hogy az értékeléseket konkrét megrendelésekkel kapcsoljuk össze, így a belső rendszerünkben minden értékeléshez hozzárendeljük az adott rendelés azonosítóját, amellyel igazolni tudjuk, hogy az értékelés valódi vásárlótól származik.
- SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
- A szerződés csak cseh nyelven köthető meg.
- A szerződés távollevők között, az E-shopon keresztül jön létre, és az elektronikus kommunikáció használatának költségeit Ön viseli. Ezek a költségek azonban nem haladják meg az internetkapcsolatért fizetendő szokásos díjakat, így a Teljes Áron felül semmilyen további költség nem terheli Önt. A Megrendelés elküldésével Ön elfogadja a távollevők közötti kommunikáció alkalmazását.
- A szerződés megkötéséhez Megrendelést kell létrehoznia az E-shopban. Ebben a javaslatban a következő információknak kell szerepelniük:
- A megrendelni kívánt Áru adatai (az E-shopban a „kosárba” gombbal jelölheti ki az Árut);
- Az Ár, a Szállítási díj, a fizetési mód és a szállítási mód információi; ezek az E-shop felületén a Megrendelés összeállítása során jelennek meg, az Ár, a Szállítási díj és a Teljes ár automatikusan jelennek meg a választás alapján;
- Az Ön azonosító és elérhetőségi adatai, amelyek szükségesek az Áru kézbesítéséhez – különösen név, vezetéknév, szállítási cím, telefonszám és e-mail cím.
- A Megrendelés összeállítása során a megrendelés véglegesítéséig lehetősége van az adatok módosítására és ellenőrzésére. Az „Megrendelés fizetési kötelezettséggel” gombra kattintva véglegesíti a Megrendelést. A gomb megnyomása előtt el kell fogadnia a Feltételeket a jelölőnégyzet bejelölésével – enélkül nem lehet a Megrendelést befejezni. A gomb megnyomásával az összes adatot elküldi nekünk.
- Megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk az Ön e-mail címére küldött üzenettel. A visszaigazolás tartalmazni fogja a Megrendelés összefoglalását és a Feltételeket mellékletként. A visszaigazolt Megrendelés kézhezvételével jön létre a szerződés Ön és köztünk.
- Lehetséges, hogy bizonyos esetekben nem tudjuk visszaigazolni Megrendelését – például ha az Áru nem elérhető, vagy ha a megengedett mennyiségnél nagyobb tételt rendel. Ilyen esetekben felvesszük Önnel a kapcsolatot, és módosított ajánlatot küldünk. A szerződés ebben az esetben akkor jön létre, ha Ön ezt az ajánlatot elfogadja.
- Ha az E-shopban vagy a Megrendelésben nyilvánvalóan hibás Árat adtunk meg, nem vagyunk kötelesek az Árut ezen az Áron szállítani – még akkor sem, ha már visszaigazoltuk a Megrendelést. Ilyen esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és új ajánlatot teszünk. A szerződés akkor jön létre, ha Ön ezt az ajánlatot elfogadja. Nyilvánvaló árhiba lehet például, ha az ár jelentősen eltér a piaci áraktól, vagy hibás szám szerepel benne.
- A szerződés megkötésével Ön kötelezettséget vállal a Teljes ár megfizetésére.
- Ha rendelkezik Felhasználói fiókkal, a Megrendelést ezen keresztül is leadhatja. Ilyenkor is köteles ellenőrizni az adatok helyességét. A megrendelés menete megegyezik a regisztráció nélküli vásárláséval, előnye, hogy nem kell újra megadnia az adatait.
- Bizonyos esetekben lehetőséget biztosítunk kedvezmény érvényesítésére. Ennek feltétele, hogy a Megrendelés során adja meg a kedvezményre vonatkozó információkat a megfelelő mezőben. Ha ezt megteszi, az Árut kedvezményesen kapja meg.
- FELHASZNÁLÓI FIÓK
- Az Ön regisztrációja alapján hozzáférhet saját Felhasználói fiókjához az E-shopban.
- A Felhasználói fiók regisztrációja során köteles minden megadott adatot helyesen és valósághűen megadni, és azok változása esetén frissíteni.
- A Felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval védett. Ezeket az adatokat bizalmasan kell kezelnie, és harmadik félnek nem adhatja át. Az ezekkel való visszaélésért nem vállalunk felelősséget.
- A Felhasználói fiók személyes, így nem jogosult annak használatát harmadik félnek átengedni.
- Jogunkban áll törölni az Ön Felhasználói fiókját, különösen, ha azt több mint egy évig nem használja, vagy ha megsérti a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.
- A Felhasználói fiók nem biztos, hogy folyamatosan elérhető, különösen a szükséges hardver- vagy szoftverkarbantartás miatt.
- ÁRAK ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
- Az ár mindig feltüntetésre kerül a webáruházban, a Megrendelés javaslatában, valamint természetesen a Szerződésben is. Ha eltérés van a Webáruházban megjelenített ár és a Megrendelési javaslatban szereplő ár között, a Megrendelési javaslatban szereplő ár az irányadó, amely mindig megegyezik a Szerződésben foglalt árral. A Megrendelési javaslat tartalmazza a Szállítási díjat is, illetve annak feltételeit, ha a szállítás ingyenes.
- A Teljes ár tartalmazza az ÁFA-t és az összes, törvény által előírt díjat.
- A Teljes ár megfizetését a Szerződés megkötése után, de az Áru átadása előtt kérjük. A Teljes ár az alábbi módokon fizethető meg:
- Banki átutalással. A fizetéshez szükséges információkat a Megrendelés visszaigazolásában küldjük el Önnek. Banki átutalás esetén a Teljes ár 14 napon belül esedékes.
- Online bankkártyás fizetéssel. A fizetés ebben az esetben a Comgate fizetési kapun keresztül történik, amelyre az ezen az oldalon található feltételek érvényesek: https://www.comgate.cz. Online fizetés esetén a Teljes ár 7 napon belül esedékes.
- Utánvéttel. Ebben az esetben az Áru kézbesítésekor történik a fizetés. Utánvét esetén a Teljes ár az Áru átvételekor fizetendő.
- Készpénzben személyes átvételkor. A Naš üzlethelyiségünkben történő személyes átvétel esetén az Áru a helyszínen készpénzben fizethető. A Teljes ár az Áru átvételekor fizetendő.
- A számlát az Áru teljes árának kifizetése után elektronikus formában állítjuk ki, és elküldjük az Ön e-mail címére, illetve elérhetővé tesszük a Felhasználói fiókban.
- A tulajdonjog az Áru felett csak akkor száll át Önre, ha a Teljes árat kifizette, és az Árut átvette. Banki átutalás esetén a fizetés akkor tekinthető megtörténtnek, amikor az összeg beérkezik a mi számlánkra, más esetekben a fizetés pillanatában teljesítettnek tekintendő.
- AZ ÁRU KÉZBESÍTÉSE, A KÁRVESZÉLY ÁTSZÁLLÁSA
- Az árut legkésőbb 2–3 munkanapon belül kézbesítjük az Ön által választott módon az alábbi lehetőségek közül:
- Személyes átvétel az üzlethelyiségünkben (a felsorolt helyeken);
- Személyes átvétel az olyan csomagátvételi pontokon, mint a DPD, Česká pošta;
- Kézbesítés futárszolgálatokkal: Česká pošta, PPL CZ, DPD;
- Az árut kizárólag Csehország területén belül kézbesítjük.
- A kézbesítési idő az áru elérhetőségétől és a választott kézbesítési és fizetési módtól függ. A várható szállítási időt a Megrendelés visszaigazolásakor közöljük. Az itt megadott szállítási idő tájékoztató jellegű, és eltérhet a valóságtól. Személyes átvétel esetén e-mailben értesítjük Önt, ha az áru átvehető.
- A csomag átvételekor az Ön kötelessége ellenőrizni, hogy a csomagolás sértetlen-e, és az esetleges hibákat azonnal jelezni a futárnak és nekünk. Ha a csomagolás sérült, vagy az jogosulatlan manipulációra utal, nem köteles az árut átvenni.
- Ha Ön nem veszi át az árut (kivéve a 4. cikk szerinti eseteket), az nem jelenti azt, hogy mi nem teljesítettük szállítási kötelezettségünket. Ez nem minősül a Szerződéstől való elállásnak sem. Ebben az esetben jogunk van elállni a szerződéstől a szerződés lényeges megszegése miatt, vagy jogosultak vagyunk az árut raktározni. Újra csak előre fizetéssel küldjük el. Ha elállunk, azt az elállás kézbesítésének napján tekintjük hatályosnak.
- Ha az árut az Ön hibájából kell újrakézbesíteni, vagy más módon, mint ahogy azt a Szerződésben megállapodtuk, akkor köteles megtéríteni az ismételt kézbesítés költségeit. A fizetési adatokat e-mailben küldjük el, és 14 napos fizetési határidővel állítjuk ki.
- A kárveszély az árura akkor száll át Önre, amikor átveszi azt. Ha nem veszi át, kivéve a 4. cikkben leírt eseteket, a kárveszély akkor is átszáll Önre, amikor az átvétel lehetősége fennállt, de Ön azt elmulasztotta. A kárveszély átszállása azt jelenti, hogy ezután Ön viseli az áru elvesztéséből, sérüléséből vagy bármilyen károsodásából fakadó következményeket.
- Ha az áru nem volt „raktáron” megjelöléssel feltüntetve a webáruházban, és csak hozzávetőleges elérhetőségi idő szerepelt, tájékoztatni fogjuk Önt a következő esetekben:
- gyártási problémák esetén – új elérhetőségi időt közlünk vagy tájékoztatjuk, ha nem tudjuk szállítani az árut;
- ha a szállító késik – új várható szállítási időt adunk meg.
- Az árut legkésőbb 2–3 munkanapon belül kézbesítjük az Ön által választott módon az alábbi lehetőségek közül:
- HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK
- Garantáljuk, hogy az áru átvételének időpontjában – a 7. cikk szerinti kárveszély átszállása idején – az áru hibamentes, különösen:
- megfelel a szerződéses leírásnak, típusnak, mennyiségnek, minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak és más szerződéses tulajdonságoknak;
- alkalmas az Ön által elvárt célra, amellyel mi egyetértettünk;
- a megállapodott tartozékokkal és használati utasításokkal, beleértve a szerelési útmutatót, kerül szállításra;
- alkalmas a szokásos célra, amelyre az adott típusú árut általában használják;
- mennyiségében, minőségében és más jellemzőiben (beleértve az élettartamot, funkcionalitást, kompatibilitást és biztonságot) megfelel a hasonló áruk általánosan elvárt tulajdonságainak, beleértve a nyilvános nyilatkozatokat is (pl. reklám, címke);
- a szokásosan elvárható tartozékokkal (csomagolás, szerelési útmutató, használati utasítás) együtt kerül kiszállításra;
- minőségében és kivitelében megfelel a szerződéskötés előtt bemutatott mintának vagy előképnek.
- A hibás teljesítésből eredő jogokra és kötelezettségekre a vonatkozó általános jogszabályok irányadóak (különösen a 89/2012 sz. Polgári Törvénykönyv 2099–2117. §-a, valamint a 634/1992 sz. fogyasztóvédelmi törvény).
- Ha az áru hibás (pl. a fenti pontok valamelyike nem teljesül), kérheti a hiba bejelentését és a hibás teljesítésből eredő jogai érvényesítését (reklamáció) e-mailben, postán vagy személyesen a Rožkova 120, Pardubice címen. Használhatja a reklamációs űrlapunkat is. A hiba bejelentésekor meg kell jelölnie, hogy milyen megoldást kíván – ezt később csak a mi beleegyezésünkkel módosíthatja.
- A hibás áru esetén az alábbi lehetőségek közül választhat:
- a hiba megszüntetése új, hibátlan áru vagy hiányzó rész pótlásával; vagy
- a hiba kijavítása javítással,
- Garantáljuk, hogy az áru átvételének időpontjában – a 7. cikk szerinti kárveszély átszállása idején – az áru hibamentes, különösen:
kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalanul költséges lenne – különösen a hiba jelentőségére, az áru értékére és a másik megoldás nehézségére tekintettel.
- Jogunkban áll megtagadni a hiba kijavítását, ha az lehetetlen vagy aránytalanul költséges lenne.
- Ezen kívül Ön jogosult:
- ésszerű árengedményre; vagy
- a szerződéstől való elállásra,
amennyiben:
- megtagadjuk a hiba kijavítását, vagy nem javítjuk ki azt jogszabály szerint;
- a hiba ismételten előfordul;
- a hiba súlyos szerződésszegést jelent; vagy
- nyilvánvaló, hogy a hiba nem lesz időben vagy nehézség nélkül kijavítva.
- Nem áll fenn elállási jog, ha a hiba jelentéktelen.
- Ha a hibát Ön okozta, nem jogosult reklamációra.
- Nem tekinthető hibának az áru szokásos használatából eredő elhasználódás.
- Reklamáció esetén írásos visszaigazolást adunk, amely tartalmazza:
- a bejelentés dátumát;
- a reklamáció tárgyát;
- a kívánt megoldást;
- az Ön elérhetőségét.
- Ha nem állapodunk meg hosszabb határidőben, 30 napon belül kijavítjuk a hibát, és tájékoztatjuk Önt a megoldásról. Ha ezt elmulasztjuk, elállhat a szerződéstől vagy kérhet árengedményt.
- A reklamáció eredményéről e-mailben tájékoztatjuk, és írásos igazolást adunk. Jogos reklamáció esetén Ön jogosult a ténylegesen felmerült költségek megtérítésére – pl. számlák vagy szállítási bizonylatok alapján. Ha új árut küldünk, az eredeti árut vissza kell küldeni, ennek költségét mi fedezzük.
- Vállalkozók esetében a hibát haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül kell bejelenteni.
- Fogyasztók esetén a hibás teljesítésből eredő jogok a hiba megjelenésétől számított 24 hónapon belül gyakorolhatók.
- FOGYASZTÓI JOGVITÁK RENDEZÉSE
- A Vevőkkel szemben nem vagyunk kötelesek betartani semmilyen magatartási kódexet a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdés e) pontja értelmében.
- A fogyasztói panaszok kezelését az info@woldoshop.cz e-mail címen keresztül biztosítjuk. A panasz elintézéséről szóló információkat a Vevő által megadott e-mail címre küldjük el.
- A fogyasztói szerződésekből eredő jogviták peren kívüli rendezésére illetékes szerv a Cseh Kereskedelmi Felügyelet, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, IČ: 000 20 869, internetes cím: http://www.coi.cz. Az online vitarendezési platform az alábbi címen érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr, és felhasználható az eladó és a fogyasztó között elektronikus úton kötött adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.
- Az Európai Fogyasztói Központ Cseh Köztársaság, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetes cím: http://www.evropskyspotrebitel.cz, kapcsolattartó pont az Európai Parlament és a Tanács (EU) 524/2013 rendelete alapján, amely az online vitarendezésről és a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szól.
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Amennyiben a jogviszonyunk nemzetközi elemet tartalmaz (például ha az árut a Cseh Köztársaság területén kívülre szállítjuk), a jogviszonyra mindig a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Ha azonban Ön fogyasztó, ezt a rendelkezést a jogszabályokban biztosított jogai nem érintik.
- Minden írásos kommunikációt elektronikus úton folytatunk Önnel. Az e-mail címünk megtalálható az azonosító adatainknál. Mi az Ön által a Szerződésben, a Felhasználói fiókban vagy az Ön által használt e-mail címen fogjuk a leveleket küldeni.
- A Szerződés csak írásos megállapodás alapján módosítható. Fenntartjuk a jogot a jelen Feltételek módosítására vagy kiegészítésére, de ezek a változások nem érintik a már megkötött szerződéseket, csak azokat, amelyeket a módosítás hatálybalépését követően kötnek meg. A változásról csak akkor küldünk értesítést, ha Önnek van Felhasználói fiókja (így értesülhet róla, ha új megrendelést ad le), vagy ha a Szerződés alapján rendszeres és ismétlődő szállítást végzünk. Az értesítést legalább 14 nappal a változás hatálybalépése előtt elküldjük az Ön e-mail címére. Ha az értesítés elküldését követő 14 napon belül nem mondja fel a rendszeres szállításra kötött szerződést, az új feltételek automatikusan részévé válnak a Szerződésnek, és azokat a következő szállításokra alkalmazzuk. A felmondási idő 2 hónap.
- Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, működési zavarok, alvállalkozók kiesése stb.) esetén nem vagyunk felelősek a bekövetkezett vagy ezzel összefüggésben keletkező károkért. Ha a vis maior több mint 10 napig tart, Ön is és Mi is jogosultak vagyunk a Szerződéstől elállni.
- A Feltételek mellékletét képezi a reklamációs űrlap mintája és az elállási nyilatkozat mintája.
- A Szerződést és a Feltételeket elektronikus formában archiváljuk, de azokat Ön számára nem tesszük hozzáférhetővé. Mindazonáltal az Ön részére mindig e-mailben elküldjük a Feltételeket és a megrendelés visszaigazolását a megrendelés összefoglalójával, így bármikor hozzáférhet a Szerződéshez. Javasoljuk ezek elmentését.
- A jelen Feltételek 2023. január 1. napjától érvényesek.